דף הבית > בלוג > מה כדאי לבדוק לפני שפותחים עסק בענף המזון בישראל?

מה כדאי לבדוק לפני שפותחים עסק בענף המזון בישראל?

פתיחתו של עסק מזון הנו תהליך מורכב יותר מהקמתם של עסקים אשר אינם בענף המזון. הסיבה לכך נעוצה בדרישותיו המחמירות של משרד הבריאות. בשנים האחרונות הוחמרו תקנות החוק הקשורות לענף המזון. החמרתן מחייבת כיום את עסקי המזון בישראל לעמידה ברף גבוה, הבנה מעמיקה של תהליכי רישוי עסקים וידע מקצועי בתחום הבטחת איכות במזון. כל אלו הם נחלתם של אנשי המקצוע ולאו של אנשי עסקים הרוצים להקים עסק מזון בארץ. חוסר ידע בתחומים אלו הובילו לנפילתם של עסקים רבים אשר קמו ללא ייעוץ מזון מקצועי. עסקים אלו נפלו שוב ושוב בביקורות משרד הבריאות ומסכנים באופן חמור את מקור פרנסתם.

 

בדיקת היתכנות המבנה להקמת עסק מזון:

השלב הראשוני הוא מציאת מבנה התואם את דרישות רישוי עסקים ומשרד הבריאות. הקמת עסק מזון במבנה שאינו מאושר לכך, לעולם לא יקבל רישיון עסק ורישיון יצרן מזון ממשרד הבריאות. על מנת לבדוק היתכנות יש להיעזר בחברה מקצועית המסייעת בבחינת מבנים מתאימים ומספקת שירותי ליווי מקצועיים בתחום הרישוי והרגולציה במזון. לדוגמה – גובה מהרצפה לתקרה חייב במינימום 2.75 מטר.

 

בחירת חברה מלווה המכילה צוות מקצועי שיכול לסייע במגוון רחב של תחומים:

רצוי לבחור חברה שיכולה לספק עבורכם קשת רחבה של אנשי מקצוע. הסיבה לכך היא חיסכון מוכח בזמן ובעלויות כספיות נוספות בחיפוש אחר כל אנשי המקצוע הנדרשים לקבלת רישיון עסק ויצרן (אדריכל, מודד, יועץ מזון). חברה המסוגלת לספק עבורכם את כלל השירותים האלו היא הכדאית והמשתלמת ביותר.

 

בחירת חברה בעלת ניסיון בסוג העסק שלכם:

פרמטר נוסף שחשוב לבדוק הוא את ניסיונם של אנשי המקצוע והחברה המייעצת לתחום העסק שאותו תרצו להקים. בין אם מדובר במאפייה, קייטרינג, מסעדה, מפעל ייצור, הניסיון הוא חשוב מאוד והוא, בין היתר, ייקבע את סיכויי ההצלחה שלכם בקבלת רישיון עסק ויצרן מזון ממשרד הבריאות.

 

בחינה כלכלית ושקיפות לאורך כל הדרך:

הקמת עסק מזון דורש הוצאות כספיות, כאשר חלקן מיועד לשיפוץ המבנה לצורך קבלת הרישיון. עלויות השיפוץ תלויות כמובן בלקוח ובסוג השיפוץ: ישנו שיפוץ ההכרחי לקבלת רישיון וישנו שיפוץ המוגדר כ"מותרות" ואינו נדרש עפ"י חוק רישוי עסקים. כמובן וההחלטה היא בידי הלקוח, בהתאם ליכולותיו ולרצונו.

שקיפות התהליך בפני הלקוח החל מהרגע הראשון חשובה מאוד על מנת לספק ללקוח הערכה כלכלית לקראת תהליך קבלת רישיון. הערכת עלויות מתבצעת בשלביו הראשונים של הפרויקט. מידע זה יספק ללקוח קנה מידה להשקעה הנדרשת בתהליך. על מנת לקבל הערכה נכונה, יש להסתייע בחברה מובילה בתחום שתוכל לספק לכם את כלל הכלים לפני תחילת הפרויקט.

 

חשיבות יועצי מזון בשלבי הקמת העסק:

משרד הבריאות מעלה בכל פעם את חשיבותם של יועצי מזון בעסקי המזון, החל מהקמת עסקים חדשים ועד ליווי קבוע לעסקים פועלים. ניתן לראות כי עסקים המסתייעים בשירותי ייעוץ מזון מוסמכים הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לשרוד בתעשיית המזון בישראל. בעל העסק עוסק במישורים הכלכליים וארגוניים בעסק ואילו יועצי המזון דואגים לתחום הבטחת האיכות ולעמידה בדרישות משרד הבריאות- שילוב בין השניים מביא עסקי מזון להצלחה המיוחלת.

נכתב על ידי יעל פרוינד-דיעי, ראש תחום רישוי עסקים, מנהלת מקצועית וטכנולוגית מזון.

מעוניינים בסיוע יועצי מזון וצוות מומחים? לחצו כאן וקבעו פגישת ייעוץ ראשונית חינם או התקשרו ל-03-8061313

טופס תחתון

מעוניינים להתייעץ עם מומחה בתחום?

מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
  • טלפון

    037176264

  • מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
    א.ת חדש ראשון לציון

  • א' - ה'
    08:00-17:00